Siła LEC: Summer Playoffs wygenerowały korzyści dla Malmö warte 5 milionów dolarów.

Reading time: 4 minutes

Nowy sezon LEC został rozpoczęty w nieco zmienionym formacie, który po raz pierwszy w historii obejmuje zimową część zawodów – LEC Winter.

Jest wiele powodów do ekscytacji tegorocznymi rozgrywkami, zwłaszcza po tym, gdy League of Legends wróciło do wydarzeń live z obecnością publiczności.

Ci, którzy rozważają organizację wydarzeń e-sportowych, powinni zwrócić szczególną uwagę na LEC Summer Playoffs, które odbyły się w szwedzkim Malmö. Wydarzenie było sukcesem nie tylko dla sceny e-sportowej, lecz także dla gospodarki miasta.

Magia w Malmö

Playoffy odbywały się w Malmö Arena wraz z towarzyszącym expo. Dla fanów przygotowano sesje Q&A z ekspertami branży e-sportowej, quizy, pokazy cosplay oraz strefy z aktywacjami sponsorów.

Ze względu na to, że było to pierwsze od trzech lat wydarzenie LEC odbywające się z udziałem kibiców, oczekiwano dużej frekwencji, lecz nawet Riot Games nie spodziewało tak dużego zainteresowania.

Na finał Malmö Arena została całkowicie wyprzedana, mimo, że jej pojemność została powiększona o 7,000 miejsc, do łącznej liczby 19,600, aby móc pomieścić widownię z ponad 30 krajów.

Pehr Palm, prezes Event in Skåne przyznał: „LEC jest celem podróży dla bardzo dobrze określonej grupy docelowej, który jednocześnie wzmacnia i przyczynia się do rozwoju Skåne (dzielnica Malmö) jako miejsce nierozerwalnie kojarzące się z wydarzeniami e-sportowymi”.

Wielkie zwycięstwo

Ponad 50% obecnych fanów przybyło spoza Szwecji, a 75% widzów na czas wydarzenia zatrzymało się w Malmö, dzięki czemu gospodarka miasta zyskała ponad 50 milionów koron szwedzkich (ok. 5 milionów dolarów).

Alberto Guerrero, dyrektor ds. e-sportu w regionie EMEA w Riot Games powiedział: „LEC jest niezmiennie liderem, w świecie e-sportu, wzorem dla innych pod względem jakości transmisji oraz produkcji wydarzenia w arenie.”

„Chcemy wciąż sprawiać, że nasze finały zapewnią nie tylko możliwie najlepsze doznania zgromadzonym fanom, lecz również będą wartością dodaną pod względem finansowym i kulturowym dla miast-partnerów, którzy pomagają w realizacji wydarzeń.”

„Chcemy nadal pojawiać się w regionie EMEA z naszymi wydarzeniami, a dzięki dobrej współpracy z miastami będziemy starać się powtórzyć sukces, którego byliśmy świadkami w Malmö oraz sprawić, że rozgrywki League of Legends realnie zaistnieją w tej części świata.”

Tegoroczne LEC Summer Playoffs odbędą się w mogącej pomieścić 14 tysięcy kibiców hali Sud de France Arena w francuskim Montpellier na przełomie sierpnia i września.

Studium przypadku zostało przeprowadzone przez Geelmuyden Kiese w imieniu miasta Malmö.

„Chcemy nadal pojawiać się w regionie EMEA z naszymi wydarzeniami, a dzięki dobrej współpracy z miastami będziemy starać się powtórzyć sukces, którego byliśmy świadkami w Malmö oraz sprawić, że rozgrywki League of Legends realnie zaistnieją w tej części świata.”


Alberto Guerrero, Director of EMEA Esports w Riot Games

Wpływając na pokolenie Z

Analiza wpływu obejmuje wyłącznie Malmö, lecz zasięg LEC wykracza daleko poza granice szwedzkiego miasta.

Finał Summer Playoffs osiągnął szczytową oglądalność na poziomie 732,537 widzów, co sprawiło, że było to jedno z największych europejskich wydarzeń e-sportowych w 2022 roku. LEC stanowi efektywną platformę promocyjną dla marek – podczas LEC Spring Season 2021 marka KitKat miała 766 godzin ekspozycji, co oznaczało wartość ekwiwalentu reklamowego wynoszącą blisko 11 milionów euro.

W oczach reklamodawców gaming w niedalekiej przyszłości najprawdopodobniej osiągnie status zbliżony do piłki nożnej czy Formuły 1 – nawet nie mając możliwości pokazywania rozgrywek w tradycyjnej telewizji, KitKat dotarł do milionów widzów poprzez transmisje za pośrednictwem Twitcha oraz YouTube’a. Dodatkowe zasięgi zostały wygenerowane za pośrednictwem własnych mediów społecznościowych oraz we współpracy z influencerami.

Beyond the Match
The SPORTFIVE Magazine

What are you looking for?

Read Insights and Success Stories for specific sports


Back to Home

loading spinner