2024 rokiem współprac z ambasadorami sportowymi - o kim będzie najgłośniej i na kogo zwrócić uwagę?
Igrzyska Olimpijskie w Paryżu i piłkarskie UEFA EURO 2024™ w Niemczech będą bez wątpienia wydarzeniami śledzonymi przez nas wszystkich. Najważniejsze globalne wydarzenia sportowe w naturalny sposób przyciągają zainteresowanie światowych mediów i są doskonałą okazją do nawiązania przez marki współpracy ze sportowcami. Dodatkowym impulsem i zachętą dla wielu marek powinna być decyzja Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego liberalizująca słynną Regułę 40. Karty Olimpijskiej. Od 2019 roku dzięki tej zmianie, spełniając ustalone kryteria, umożliwiono sportowcom i ich sponsorom indywidualnym, realizację i czerpanie wzajemnych korzyści z działań reklamowych w roku olimpijskim.
Sportowcy na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2024 w Paryżu
Choć czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym Robert Korzeniowski tym razem pojedzie na igrzyska w roli eksperta Eurosportu, to okazji do zdobycia medali przez naszych sportowców nie zabraknie. Warto zwrócić uwagę na Aleksandrę Mirosław. Ta wielokrotna rekordzistka świata we wspinaczce na czas od lat jest jedną z najlepszych w swojej dyscyplinie na świecie. O przełamaniu klątwy olimpijskiej z pewnością marzą też polscy siatkarze, którzy na pięciu (!) ostatnich igrzyskach odpadali zawsze w ćwierćfinałach. Tym razem powalczą o medale mając w składzie uznawanego za jednego z najlepszych siatkarzy świata, człowieka z niesamowitą historią Wilfredo Leona, czy jednego z filarów siatkarskiej reprezentacji, będącego przedstawicielem młodszego pokolenia Jakuba Kochanowskiego. „Czarnym koniem” turnieju kobiecego mogą być Polki, ze wschodząca gwiazda światowej siatkówki Magdaleną Stysiak w roli głównej.
W "Królowej Sportu" – lekkoatletyce warto spojrzeć przede wszystkim na Panie. Szansę w walce o podium ma najlepsza obecnie polska lekkoatletka Natalia Kaczmarek. Ogromną determinację w osiągnięciu olimpijskiego sukcesu pokazuje wieloboistka Adrianna Sułek-Schubert, która będąc w zaawansowanej ciąży cały czas systematycznie trenowała. Ewa Swoboda, to bardzo wyrazista i mająca rzesze zaangażowanych fanów sprinterka z pewnością pokaże się na słynnym Stade de France z jak najlepszej strony i powalczy o finał zawodów na 100 metrów.
Bohaterowie UEFA EURO 2024™
Zanim jednak 26 lipca rozpoczną się Igrzyska Olimpijskie 2024, kibice będą się emocjonować rywalizacją o tytuł mistrza Europy w piłce nożnej. Reprezentacja Polski i jej piłkarze nie są pewni wyjazdu do Niemiec, wciąż pozostając w grze o udział w turnieju przez marcowe baraże. Pewny udziału w tej prestiżowej imprezie jest najlepszy obecnie sędzia piłkarski na świecie Szymon Marciniak, który powalczy o to by sędziować finał i zostać najbardziej utytułowanym sędzią w historii. Ciekawymi ambasadorami marek chcących dotrzeć do kibiców piłkarskich i konsumentów w 2024 mogą być byli reprezentanci jak np. Jakub Błaszczykowski czy Artur Boruc.
Na kogo jeszcze warto zwrócić uwagę?
Rok 2024 to nie tylko Igrzyska i piłkarskie Mistrzostwa Europy. Polki i Polacy grać będą w wielkoszlemowych turniejach tenisowych, gdzie poza Igą Światek i Hubertem Hurkaczem w światowej czołówce jest także Magda Linette, na parkietach NBA możemy podziwiać Jeremiego Sochana. Z pewnością o swoje piąte mistrzostwo świata na żużlu powalczy Bartosz Zmarzlik, już teraz najlepszy polski żużlowiec w historii. Rozpędu nabiera też kariera najlepszego polskiego golfisty Adriana Meronka, który w ubiegłym sezonie wygrał aż trzy turnieje DP World Tour i został wybrany w głosowaniu uczestników rozgrywek najlepszym zawodnikiem 2023 roku w tym cyklu. Dodatkowo otrzymał prawo gry w prestiżowym amerykańskim PGA Tour, lecz ostatecznie podjął decyzję o występach w cyklu LIV Golf. Warta zwrócenia uwagi marketerów jest także legenda światowego tenisa i jedna z najlepszych polskich tenisistek w historii Agnieszka Radwańska, która po zakończeniu kariery nadal jest aktywna, jest młodą mamą, która zamieniła tenisa na padla i z powodzeniem współpracuje z markami.
O tym dlaczego warto współpracować ze sportowcami i jak pomagają oni realizować cele marek dowiesz się więcej w tym artykule.